perjantai 28. helmikuuta 2014

Aamurutiini ja aika hieno koira

Olen ollut tällä viikolla ihan tajuttoman väsynyt ja aamut ovat olleet todella vaikeita. Yhdestä asiasta olen kyllä omituisesti nyt nauttinut.

Aamulenkki.

Yleensä on minun homma käyttää koirat aamuisin lenkillä, sillä olen se, joka kotoa yleensä myöhemmin lähtee [vaikka heräänkin samaan aikaan]. Vaikka aamulenkki on hieman rasittava välillä kahden koiran kanssa, silti en enää osaisi olla varmaan aamulla ilman happihyppelyä. Lenkillä viimeistään karisee unihiekat silmistä ja muistaa vetää ensimmäisen kerran keuhkot täyteen ilmaa. Sekin jo kummasti piristää :) Viikonloppuisin aamulenkki jää välillä välistä, jos olen menossa aikaisin töihin. Ja tuolloin kyllä huomaa, ettei ole herännyt vielä puolen päivän aikaankaan..

Oikeaoppinen aamulenkki olisi varmaankin heti heräämisen jälkeen ja ennen aamupalaa, mutta minulla se ei tule useammastakaan syystä kysymykseen. Ensinnäkin aamuisin on yleensä kamala nälkä ja lähestulkoon paha olo, sillä en yleensä koskaan muista syödä iltapalaa. Ja toisekseen koirien kannalta on parempi, että käytän ne ulkona mahdollisimman myöhään, jotta sisälläoloaika ei koulupäivän aikana mene liian pitkäksi. Aamulenkki on jees!

Mutta sitten aika hienoon koiraan. Ainakin yhdellä osa-alueella.. Kaksi viikkoa on mennyt rallytokotreeneissä ihan loistavasti! Aina alkuun otetaan Unnan kanssa hetki rauhoittumista eli istutaan jossain hallin laidalla ja ollaan vaan. Kun neiti alkaa olla sopivassa mielentilassa, voidaan kokeilla seuraamista ja siirtyä sitten suorittamaan kylttejä. Eilen rauhoittumiseen käytettävä aika oli jo paljon lyhyempi kuin viime kerralla. Hieno koira! Harmittavasti jää loman takia ensiviikon treenit välistä ja sitä seuraavalla viikolla olen treenipäivänä töissä. Mutta onpahan aikaa harjoitella kotona muutamia perusjuttuja, jotka meillä on vielä hakusessa. Näitä ovat ainakin seisominen, peruuttaminen ja vasemmat käännökset. Reeniä, reeniä! :)
 


Tänään viimeinen koulupäivä ennen hiihtolomaa. Ja viikonloppuna vielä kaksi päivää töitä. Sitten aion ottaa jokusen päivän rennosti :)



Hyvää viikonloppua!






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti